One of the most remarkable pieces of writing in New York Times history - for reasons that will surprise you

A New York Times piece from July 2009 entitled Cronkite’s Signature: Approachable Authority is truly remarkable. 

It's not remarkable because of the content. The information and insight into Walter Cronkite is interesting but hardly groundbreaking or revelatory. 

And it's not remarkable because of the writing style or particular assemblage of words. It's well written and effective but certainly not Pulitzer worthy.

No, the reason this piece is truly remarkable is because of the two corrections that immediately follow it. Both the size of the corrections (273 words long in contrast to a piece that is 997 words in length) and the particular errors made cause this piece to stand out as one for the ages. 

Read the piece if you'd like, but unless you are a fan of Walter Cronkite, there is no need.

Just read this correction. You will be astounded. 

Correction: July 22, 2009 
An appraisal on Saturday about Walter Cronkite’s career included a number of errors. In some copies, it misstated the date that the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. was killed and referred incorrectly to Mr. Cronkite’s coverage of D-Day. Dr. King was killed on April 4, 1968, not April 30. Mr. Cronkite covered the D-Day landing from a warplane; he did not storm the beaches. In addition, Neil Armstrong set foot on the moon on July 20, 1969, not July 26. “The CBS Evening News” overtook “The Huntley-Brinkley Report” on NBC in the ratings during the 1967-68 television season, not after Chet Huntley retired in 1970. A communications satellite used to relay correspondents’ reports from around the world was Telstar, not Telestar. Howard K. Smith was not one of the CBS correspondents Mr. Cronkite would turn to for reports from the field after he became anchor of “The CBS Evening News” in 1962; he left CBS before Mr. Cronkite was the anchor. Because of an editing error, the appraisal also misstated the name of the news agency for which Mr. Cronkite was Moscow bureau chief after World War II. At that time it was United Press, not United Press International.

This article has been revised to reflect the following correction:

Correction: August 1, 2009 
An appraisal on July 18 about Walter Cronkite’s career misstated the name of the ABC evening news broadcast. While the program was called “World News Tonight” when Charles Gibson became anchor in May 2006, it is now “World News With Charles Gibson,” not “World News Tonight With Charles Gibson.”